FAQ www.hertog.nl
De verzendvoorwaarden voor boekhandels en wederverkopers vindt u onderaan deze pagina.
Bestellen
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Ja, laat dat dan per omgaande aan ons weten (telefonisch of per mail). Wij annuleren of wijzigen dan uw bestelling.
Is er korting mogelijk?
Bij afname vanaf 10 exemplaren van hetzelfde boek is korting mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.
Kan ik bestellen zonder dat ik een account heb?
Ja, dat kan. Tijdens het bestellen wordt er een account voor u aangemaakt. Handig voor als u nog eens bij Den Hertog bestelt. Daarnaast kunt u in uw account een wensenlijstje bijhouden.
Ik heb meerdere artikelen besteld, waarvan één artikel een lange levertijd heeft. Wordt er wel gelijk geleverd of wordt er gewacht met leveren tot het artikel met de langste levertijd er is?
Als er een artikel is met een levertijd van twee werkdagen wordt de bestelling in één keer verzonden. Bij een langere levertijd wordt er wel gelijk geleverd.
Ik heb geen bevestiging ontvangen. Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?
Neem hierover contact op met Den Hertog via info@hertog.nl of (030) 637 34 34.
Betalen
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
- Per factuur achteraf
- iDeal
- Contant in de winkel
- Boekenbon(nen) (pasjes) (max € 50,00)
- VVV-bon(nen) (pasjes) (max € 50,00)
Moet ik extra betalen als ik kies voor achteraf betalen met een factuur?
Nee, u betaalt geen extra kosten voor de wijze van betaling.
Hoe snel moet ik betalen als ik kies voor een factuur?
Voor leveringen binnen Nederland geldt dat u binnen twintig dagen moet betalen.
Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?
Betalingen vanuit het buitenland geschieden alleen via iDeal en Visa-card.
Ik heb teveel betaald. Hoe verder?
Neem contact met ons op via info@hertog.nl of (030) 637 34 34. Het teveel betaalde bedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.
Wat als er een kleiner bedrag op mijn boekenbon staat dan het bedrag van mijn bestelling?
U kiest dan voor ‘Met boekenbonnen betalen’. U volgt nu de stappen. Daarna wordt u automatisch doorgestuurd om het resterende bedrag met iDeal te betalen.
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
Als u voor minder dan € 25,- bestelt, brengen wij € 2,99 verzendkosten in rekening. Bij een bestelling boven de € 25,- betaalt u geen verzendkosten.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Voor artikelen die op voorraad zijn, geldt: op werkdagen voor 21.00 uur besteld, de volgende dag in huis. U vindt de levertijd van onze artikelen op de productpagina. De afleverdatum kan afwijken in geval van drukte bij PostNL.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een mail met een bevestiging. Van PostNL ontvangt u een e-mail met een code om uw pakket te traceren.
Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt geleverd door PostNL.
Verzendt Den Hertog internationaal?
Ja, wij verzenden ook internationaal. De verzendkosten en eventuele bankkosten brengen we in rekening. De bestelling wordt verstuurd als het gehele bedrag voldaan is.
Kan ik mijn bestelling naar meerdere adressen verzenden?
Elke zending wordt apart gefactureerd. Als u op meerdere adressen wilt laten bezorgen, plaatst u dus meerdere bestellingen.
Wat als een artikel plots niet meer op voorraad is?
Het kan zijn dat meerdere mensen op hetzelfde moment eenzelfde artikel bestellen. Daardoor is het mogelijk dat een artikel tijdelijk niet op voorraad is. Als u meerdere exemplaren van een artikel bestelt, kan het zijn dat dit niet op voorraad is. Wij zorgen ervoor dat het betreffende artikel er zo snel mogelijk weer is en verzenden het alsnog naar u. Uiteraard houden wij u op de hoogte.
Retourneren
Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?
Indien u een product om welke reden dan ook niet wilt houden, heeft u het recht deze te retourneren. Neem hiervoor binnen veertien dagen na ontvangst contact met ons op. Hierna heeft u nog veertien dagen om het product terug te sturen.
Hoe gaat het met de retourkosten?
De retourkosten komen voor uw rekening. De retourkosten komen voor onze rekening als een artikel beschadigd is of als wij een onjuist artikel verstuurd hebben. Informeer ons hierover, dan geven wij u het antwoordnummer, zodat u het artikel kosteloos kunt retourneren.
Hoe ontvang ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?
Als u via iDeal of met boekenbonnen betaald heeft en een (deel van de) bestelling retourneert, ontvangt u geld terug op dezelfde manier.
Hoe lang duurt het voordat het geld teruggestort wordt?
Restitutie van de betaling zal binnen veertien dagen na ontvangst van uw retourzending plaatsvinden.
Ruiters
Moet ik betalen om mee te doen aan het spaarprogramma?
Nee, dit is gratis beschikbaar voor alle klanten van Boekhandel Den Hertog. Er zijn voor u geen kosten aan verbonden.
Heb ik een pas nodig?
Nee, op basis van uw postcode en huisnummer worden de ruiters bijgeschreven op uw account.
Kan ik tegelijk sparen in de winkel en in de webshop?
Ja, dit is aan elkaar gekoppeld. U ontvangt altijd ruiters, ongeacht de manier van aankoop.
Kan ik ook sparen in de winkel in Middelburg?
Nog niet, maar binnen enkele maanden is dit wel mogelijk.
Wat kan ik doen met de gespaarde ruiters?
Ruiters kunt u bij uw volgende aankoop inwisselen, zowel in de winkel als via de website.
Waar kan ik mijn gespaarde ruiters terugvinden?
Het aantal gespaarde ruiters kunt u terugvinden in uw accountomgeving op de website. Als u bent ingelogd op www.hertog.nl kunt u onder het kopje ‘Ruiters’ terugvinden hoeveel ruiters u gespaard heeft. Als u een aankoop in de winkel heeft gedaan, staat het aantal ruiters op de kassabon.
Waarom ontvang ik niet bij alle artikelen ruiters?
Nieuwe Nederlandstalige (muziek)boeken vallen onder de Wet op de Vaste Boekenprijs. Boekhandels mogen op basis van deze wet geen korting geven op deze boeken, in welke vorm dan ook. Op deze artikelen kunt u ook geen ruiters inwisselen.
Wat gebeurt er met mijn ruiters bij eventuele retouren?
Als u één of meerdere artikelen retourneert, worden de ruiters die u hiervoor heeft ontvangen automatisch afgeschreven van uw account.
Verzendvoorwaarden boekhandels en wederverkopers
Verzending per vervoerscentrale is franco. Indien op uw verzoek i.v.m. spoed niet per vervoerscentrale wordt geleverd, worden de verzendkosten wel aan u doorberekend. Bij verzending per post hanteren we een portogrens van € 150,00. Als het bestelbedrag lager is dan € 150,00 brengen we verzendkosten in rekening.
(030) 637 34 34 Veilig & betrouwbaar Voor 21.00 uur besteld, is de volgende werkdag in huis.
De afleverdatum kan afwijken in geval van drukte bij PostNL.